Lietuva norėdama išsaugoti ES finansavimą, sprendimą dėl naujo automobilių mokesčio turi priimti greitu metu
Seimas iki 2023-ųjų metų pirmojo ketvirčio turi priimti sprendimą dėl automobilių taršos mokesčio reformos ir akcizų didinimo degalams bei kurui. Nuo to priklauso, ar Europos Komisija mūsų šaliai galės išmokėti 2,225 mlrd. eurų siekiančią sumą.
NKL („Naujos kartos Lietuva“) lėšos gali pasiekti šalį tik tuomet, kai ji yra įgyvendinusi numatytus rodiklius. Iki pirmojo prašymo mūsų šalis turėtų pasiekti 33 rodiklius. Numatytame plane iš viso yra 200 rodiklių, iš kurių pavyko įgyvendinti jau 8.
Siekiant pasiekti NKL rodiklius taip pat yra svarbu atkreipti dėmesį į Akcizų įstatymo pataisas ir atmestą Motorinių transporto primonių registracijos mokesčio įstatymą.
Priminsime, jog gruodžio mėnesį Seime buvo pritarta siūlymui 2023-aisiais metais pradėti degalams ir kurui taikomų akcizų didinimą. Dėl šios priežasties 2025-aisiais metais už litrą dyzelino reikėtų mokėti 0,187, o 2030-aisiais metais jis būtų 0,347 euro brangesnis. Galutinę produkto kainą taip pat įtakos žaliavų kainos, prekybininkų sprendimai.
Šiuo metu viena iš NKL plane įvardytų reformų yra teisingesnė ir augti palankesnė mokesčių sistema. Jos tikslas yra subalansuoti mokesčių sistemą.
Motorinių transporto priemonių registracijos mokesčio pakeitimas nėra vienintelė iniciatyva šioje srityje. Seime kiek anksčiau buvo pritarta Akcizų įstatymo projektui, jog toliau vyktų diskusijos ir reikalingi vertinimai.