Aplinkos ministras įvertino oro taršą ir siūlo griežtinti techninę apžiūrą
Oro taršą įvertinęs aplinkos ministras žada griežtinti techninę apžiūrą. Per du mėnesius nuotoliniai matuokliai išmatavo daugiau kaip 45 tūkst. transporto priemonių azoto oksidų, kietųjų dalelių, anglies monoksido ir angliavandenilių išmetamus kiekius ir nustatė, kad orą labiausiai teršia dyzelinu varomos transporto priemonės labiausiai teršia orą.
Atlikti matavimai parodė, kad vidutiniškai viena sunkioji krovininė transporto priemonė šių teršalų išmeta tiek, kiek 11 lengvųjų dyzelinu varomų automobilių. Taip pat, vos 2-4 proc. automobilių sukuria iki pusės visos parko taršos (16-52 proc. priklausomai nuo teršalo).
Įvertinęs duomenis, aplinkos ministras teigė, kad artimiausioje ateityje Lietuvoje bus griežtinama techninė priežiūra, intensyvės transporto kontrolė gatvėse. „Netvarkingi, apleisti dyzeliniai automobiliai ir sunkiasvoriai sunkvežimiai nuodija mūsų gatves ir plaučius. Didžiausias iššūkis bus suvaldyti senų dyzelinių automobilių importą ir nebeleisti jiems dalyvauti eisme su netvarkingomis vidaus degimo sistemomis“, – komentavo ministras.
Vertinant Vilniaus ir kitų Europos miestų automobilių parkus, pastebėta, kad Lietuvoje Euro 4 ir senesnio standarto automobilių tarša anglies monoksidu ir kietosiomis dalelėmis, lyginant su tokio pačio automobiliais, važinėjančiais Frankfruto, Briuselio, Berlyno, Varšuvos, Madrido keliuose yra didesnė. Tai yra todėl, nes Lietuvoje seni automobiliai nepakankamai techniškai prižiūrimi ir dalis jų galimai turi neveiksmingas taršos mažinimo sistemas ar jų visai neturi (dalelių filtrų, katalizatorių).